יום רביעי, 12 במאי 2010

יוני נתניהו

""Yonatan Netanyahu." videos videosu videolari klipleri.... Web. 13 May 2010. .

בחלק הראשון של השבוע, שהתחיל ביום ראשון, ה-27 ביוני, היה יוני עסוק במבצע מסוים שעדיין הוא חסוי. פעמיים טס לסיני וחזרה למרכז הארץ בקשר לאותו מבצע. נוסף על כך, בבוקרו של יום שני שהה יוני שעות אחדות עם חייליו בשדה-התעופה של לוד. מטוס "אייר- פראנס", שיצא מן הארץ ונחטף אחר עצירת-ביניים באתונה, המריא מלוב לאחר שהמתין שם שעות אחדות. לא היה ידוע אם החוטפים - שני גרמנים ושני ערבים מארגונו של וודיע חדד - מתכוונים להנחית בארץ את המטוס, שהיו בו עשרות נוסעים ישראליים, וחיילי היחידה התכוננו לאפשרות זו. אך המטוס לא טס לישראל אלא פנה דרומה, לאפריקה, ולבסוף נחת בשדה - התעופה של אנטבה באוגנדה.




מחבלים ערביים קיבלו את פניהם של ארבעת החוטפים. בני-הערובה הובלו לבניין הטרמינל הישן של שדה-התעופה, והוחזקו בו תחת משמר של מחבלים בסיוע של צבא אוגנדה. מאוחר יותר התברר, שנשיאה של אוגנדה, אידי אמין, תיאם מראש עם ארגון הטרור הערבי את עזרתו למעשה החטיפה. למחרת, תבעו המחבלים את שחרורם של למעלה מחמישים מחבלים, שרובם היו כלואים בארץ ומיעוטם בארצות אחרות. זמן פקיעת האולטימאטום נקבע ליום חמישי אחר-הצהריים. ישראל הוזהרה, שאם המחבלים שברשימה לא ישוחררו עד אותו מועד, יוצאו החטופים להורג.



מאוחר ביום שלישי ובמהלך יום רביעי נתקיימו בצה"ל דיונים אחדים בקשר לאפשרות של חילוץ החטופים. ליוני, שעדיין היה טרוד במבצעים אחרים של היחידה (סיירת מטכ"ל), דווח על דיונים אלה, שבינתיים לא הניבו פעולה מעשית. ביום רביעי בלילה, לעומת זה, נדמה היה, שהדיונים התחילו מקבלים אופי רציני יותר.



"בערב של יום רביעי," מספר אבי, קצין המודיעין של היחידה, שהיה עם יוני בסיני, "התחילו מגיעות [אלינו] ידיעות טלפוניות, שלפיהן ניתנה הנחיה להתחיל בתכנון [המבצע]. זה עדיין נראה כמו במקרים [אחרים] כאלה, כשאומרים דברים בלי שיתכוונו להם ברצינות, אבל במשך הלילה היו לא מעט טלפונים...בעיקר ממוקי, נציג הכוח בתל-אביב, שדיבר אז על האפשרות של צניחה בימת ויקטוריה. מוקי לחץ [עלינו לחזור], כי אמרו לו: מתי יוני יוכל לבוא? וביקשו ממוקי, להיכנס לתכנון...עם כל טלפון אמרת לעצמך: אולי בכל-זאת יש סיכוי שמשהו יתבצע. היה לחץ די גדול, והבנו, שלמחרת, מיד בבוקר, נצטרך לטוס חזרה."
לנ, לנ. "ימיו האחרונים של יוני - מבצע החילוץ באנטבה." אתר רשמי לזכרו של סא"ל יונתן (יוני) נתניהו - מבצע יונתן. לנ, לנ. Web. 13 May 2010. .





 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה